Lisa van Dam Photography | Paddenstoelen.

Ik heb vorige week een artikel geplaatst met foto's van de herfst op Ameland. Dit keer ben ik dichterbij huis gebleven en heb ik me beperkt tot de 2 parken achter mijn huis, het Steinse Groen & het Goudse Hout.
Ook heb ik vandaag voor een bepaald onderwerp gekozen om te fotograferen, namelijk paddenstoelen.

1/200   F/2.0   ISO 800














Er zijn zoveel verschillende paddenstoelen en de omstandigheden (plaats, lichtval, ect.) is altijd anders. Dit maakt dat je eigenlijk eindeloos kan blijven fotograferen en altijd weer een ander beeld hebt. 


1/160   F/2.0   ISO 800

1/160   F/2.0   ISO 800

Paddenstoelen bevinden zich over het algemeen op of dichtbij de grond, voor het mooiste effect kan je dan het dichtstbij de grond of van onder fotograferen. 

1/200   F/2.0   ISO 500

Ik heb voor deze foto's mijn Yongnuo 35 mm objectief gebruikt, met een diafragma van 2.0, hierdoor krijg je een mooi scherpte diepte effect. Maar hierdoor zie je wel dat op sommige foto's niet de hele foto scherp is maar alleen het hoedje van de paddenstoel, ik vind dat zelf altijd wel mooi maar volgende keer ga ik eens verschillende diafragma's proberen.

1/100   F/2.0   ISO 800
1/100   F/2.0   ISO 800















Wat je op de foto's hier boven ziet had ik zelf nog nooit gezien, maar ik vond het er wel mooi & bijzonder uitzien.

1/100   F/2.0   ISO 800
1/160   F/2.0   ISO 500















En natuurlijk moest ik ook even opzoek naar de bekendste paddenstoel, de rode met witte stippen.



1/100   F/2.0   ISO 800

Zoals je bij de bijschriften kan lezen heb ik vaak gekozen voor een sluitertijd van 100 of 160 en een ISO van 800 of 500. Ik heb mijn ISO hoger staan omdat het op de meeste plekken aardig donker was omdat paddenstoelen vaak dicht bij de grond en op donkere plekken groeien. De sluitertijd kan wel langer, hierdoor zou de ISO nog naar beneden kunnen maar dat is toch gemakkelijker met een statief en die had ik helaas niet bij me.

Ik ben zelf heel blij met de foto's, dit is absoluut mijn stijl wat betreft fotograferen, ik hou van lichte foto's. En ik ben heel benieuwd wat jullie van de foto's vinden!


Hebben jullie dit seizoen ook al paddenstoelen gefotografeerd? Ik ben heel benieuwd naar jullie foto's!
Deel ze vooral in de reacties, of tag me via instagram (@Lisavandamphotography & #Lisavandamphotography)


Liefs,
Lisa


Reacties

Populaire posts van deze blog

Ameland #1