GuruShots.

Ik vind het leuk om challenges te doen, fotografie challenges. Op facebook zijn verschillende pagina's waar ze dagelijks, wekelijks of maandelijks een onderwerp kiezen om foto's van te maken. Maar ik vond in de play store ook een leuke app met verschillende challenges, namelijk GuruShots.













Ik zie nu dat GuruShots ook via de computer werkt, maar mijn mobiel heb ik altijd bij me.

Als je de app opent zie je eerst een scherm (active, zie bovenstaande foto) met de challenges waar je momenteel aan mee doet. Bij open & upcoming zie je alle challenges & zoals je waarschijnlijk al begrepen had staan bij open alle challenges die nu open zijn en waar je aan mee kunt doen en bij upcoming de challenges waar je binnenkort aan mee kunt doen.







 Elke challenge is anders, bij de 1 mag je 4 foto's uploaden & bij de ander maar 1. Aan de titel kan je vaak al afleiden wat het onderwerp is van de foto's.


Aan de linker kant staat een soort koffertje/tas, in iedergeval dat teken met het vinkje erin, daar vind je de foto's van iedereen die mee doet & kan je stemmen. Bij Join kan je je eigen foto's uploaden & bij de i vind je alle informatie over de challenge.
Links onder zie je hoe vaak er in totaal al gestemd is, in het midden hoeveel dagen de challenge nog open is & rechts onder de prijs voor de 1e plaats, want ja je kan echt prijzen winnen als je de eerste plaats behaald.




Op je eigen profiel zie je alle foto's die je ooit gebruikt hebt. De foto's die je buiten de challenges om geliked hebt, je behaalde levels met challenges & je volgers.

Je kunt ook verschillende levels halen, iedereen begint als newbie en als je een bepaald aantal punten behaald hebt wordt je een rookie, zo gaat het verder tot GURU.


Zo heb ik me net bijvoorbeeld ingeschreven voor de challenge: Your favorite animals. (Via de computer, hierdoor kon ik blijkbaar niet zelf kiezen met welke foto's ik mee wilde doen, maar heeft hij zelf gekeken met welke foto's op mijn profiel ik mee kon doen.)

Je kunt hier zien hoeveel stemmen je nog nodig hebt voor het volgende level (popular, skilled, premier, elite en all star), hoeveel punten je al verdient hebt, het totaal aantal stemmen & je foto's.

Je ziet ook een soort meter staan met Low & High, als je zelf op foto's van andere stemt gaat deze meter naar High en wordt je foto aan meer mensen laten zien, waardoor je meer stemmen krijgt.

Merk je dat een foto toch minder stemmen krijgt dan je verwacht had kan je via swap nog een foto's wisselen. Je kunt ook voor boost kiezen, als je deze op een bepaalde foto zet wordt die foto vaker aan mensen laten zien en krijgt deze foto meer stemmen. 















Ik vind het leuk dat iedereen mee kan doen, je ziet veel verschillende foto's voorbij komen, omdat foto's met een mobiel maar ook met camera gemaakt mogen worden maar ook omdat iedereen een andere opvatting heeft bij de titel van een challenge. Zo is je favoriete dier natuurlijk best logisch maar een onderwerp als liefde is al veel uitgebreider.

Daarnaast vind ik het ook gewoon heel leuk om te zien wat andere mensen van mijn foto's vinden en door de verschillende onderwerpen is er altijd wel iets waar je aan mee kunt doen maar het is ook leuk om er juist op uit te gaan voor een onderwerp en eens uit je comfort zone te stappen.



Dit is zeker geen reclame, ik wilde de app gewoon graag delen omdat ik hem erg leuk vind en nu ga ik snel verder met stemmen! Mocht je de app nou ook heel leuk vinden & downloaden, vergeet me dan niet even te volgen! 



Liefs,
Lisa





Reacties

Populaire posts van deze blog

Ameland #1

Ameland #5