REVIEW | Yongnuo AF-S 35mm F/2.0

Ik heb sinds afgelopen de yongnuo 35 mm lens in mijn bezit en ook al gebruikt toen ik van de week in het bos liep. Dus vandaag wil ik graag mijn mening over dit objectief delen.


















Ik heb voor de foto's even de camera van mijn moeder geleend(ssst, dankje mam <3) een Nikon D3400, zelf fotografeer ik met een Nikon D5200 (en de 18-55 mm kitlens).

Yongnuo is een Chinees merk dat vooral camera accessoires uitbrengt zoals flitsers, opladers & afstandsbedieningen. Maar ze hebben nu ook 50 & 35 mm objectieven voor Nikon & Canon. 

De reden dat ik de 35 mm objectief heb gekozen is omdat deze erg geschikt is voor landschap & macro fotografie, wat ik momenteel veel fotografeer. Maar daarnaast is hij ook geschikt voor portretfotografie wat ik ook erg leuk vind en vaker wil gaan doen.

Ik twijfelde tussen de 50 of 35 mm, de 50 mm is vooral geschikt voor portret fotografie en de 35 mm wat algemener. Daarnaast is de kortste scherpstelafstand van de 50 mm 45 cm en die van de 35 mm 25 cm, wat betekend dat je dichter op je onderwerp kan zitten en toch scherp kan stellen.
 

1/100 - F/2 - ISO 320




Dit objectief... 
  • Is erg compact en weegt bijna niks, daarom erg geschikt om mee te nemen als je op pad gaat.

  • Heeft een maximaal diafragma van F/2.0 wat voor een mooi scherpte diepte effect zorgt.

  • Heeft een filtermaat van 58 mm.

  • Heeft een keuze mogelijkheid voor automatisch scherpstellen (AF) of handmatig scherpstellen (MF).

  • Heeft een goede prijs kwaliteit verhouding.

1/125 - F/2.0 - ISO 400
Ik ben heel erg blij met deze aankoop en ik weet zeker dat ik hem nog heel vaak ga gebruiken. Aankomend weekend ga ik foto's maken tijdens een spooktocht, dus wie weet, misschien wat enge portretfoto's!

De Yongnuo AF-S 35 mm F/2.0 is in verschillende (online) winkels verkrijgbaar vanaf ongeveer €129,00. 


Liefs,
Lisa







 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ameland #1