Ameland #4

AMELAND

Vandaag vrij, dus eindelijk even tijd om weer een artikel te schrijven. Zoals ik al vermoedde is de tijd hier omgevlogen & ga ik aankomend weekend alweer naar huis. Waar ik eigenlijk ook wel weer naar uitkijk.

Het weekend daarop kom ik weer terug naar het eigenlijk en de 2 maanden daarna werk ik in een campingwinkel in buren. De winkel is van camping de kiekduun, waar wij vorig jaar zelf verbleven toen we hier op vakantie waren.
Ik heb de afgelopen tijd hier gezocht naar nog een baantje op het eiland om te 2 maanden tussen de periodes dat ik op stal werk op te vullen en op het eiland te blijven.




Duitsland heeft vakantie en dat is bij ons goed te merken, we hebben  onwijs veel duitse toeristen die mee op rit gaan. De taal kan ik ondertussen aardig verstaan alleen weet ik vaak zelf nog niet helemaal wat ik moet zeggen, maar met engels komen we een heel eind & ik blijf oefenen. Tegen de tijd dat ik van het eiland af ga moet ik hopelijk wel lukken.

Verder is het rustig hier, het is heerlijk weer, ondeugende paarden.. Ik kijk ondertussen niet meer zo gek op als ik opeens een los paard voorbij het appartement zie lopen. De teller staat ondertussen op 6, waarvan ook een aantal midden in de nacht, wel een beetje vervelend voor je nachtrust... haha.

Nu ik hier aan het werk ben merk ik wel dat ik het werken met paarden erg leuk vind, niet alleen fotograferen of rijden maar ook de zorg eromheen (voeren, buiten zetten, stallen uitmesten). Daarom ben ik ook al bezig met iets soortgelijks in Gouda te zoeken.
Ook ben ik stiekem wel weer bezig met het zoeken van een eigen paard omdat het toch wel weer heel erg kriebelt om een eigen paard te kopen. Alvast sorry mama als er opeens een paard/pony in de gang of tuin staat, haha.

Morgen hebben we de eerste avondrit met klanten, heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Maar voor nu ga ik Laura maar weer even helpen met de paarden. Want ja, zelfs op mijn vrije dag lukt het me niet om gewoon stil te zitten & niks met de paarden te doen.


Liefs,
Lisa

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ameland #1