De Fotografie Tag.

Eerder konden jullie al de christmas tag lezen, vandaag heb ik weer een tag ingevuld maar dit keer de fotografie tag van fotografille.













❄ Wat was je eerste eigen camera?


Mijn eerste eigen camera was de samsung S630, volgens mij is deze van mijn moeder geweest en toen zij een nieuwe kocht kreeg ik deze.


Image result for samsung s630


Toen was ik al bezig met paardenfotografie.. haha


❄ Waar maak je de meeste foto's van?

Momenteel zijn dat denk ik paarden. Tijdens fotoshoots  maar ook op werk met mijn mobiel.

Camera van mobiel
Binkie 2018

















❄ Met welke app bewerk je je smartphone-foto's het liefst?

Snapseed, die app gebruik ik altijd voor het bewerken van mijn smartphone-foto's.



❄ Wat is je favoriete zelfgemaakte foto?

Dit vind ik een lastige vraag want er zijn een aantal foto's waar ik heel blij mee ben en het zijn allemaal foto's waarbij ik een beetje geluk nodig had en precies op het juiste moment was.

Momenteel is mijn favoriet denk ik deze foto met 2 giraffen. 

















Naast paarden zijn giraffen denk ik toch wel mijn favoriete dieren, ik kan hier best een tijd zitten en foto's maken. De dag dat ik deze foto maakte was ik met mijn moeder naar Diergaarde Blijdorp in Rotterdam en hebben we even haar nieuwe camera en lens getest. 
De foto heb ik gemaakt met mijn Nikon D5200 & de Tamron 70-300 mm lens.



❄ Hoeveel foto's maak je gemiddeld op een dag?

Heel verschillend.. Er zijn dagen dat ik geen foto's maak, want dan ben ik druk met andere dingen & dagen dat ik een foto shoot heb maar ik weer heel veel foto's.



❄ Op welke plek wil je ooit nog foto's maken?

Ik wil heel graag een keer naar Noorwegen om landschapsfoto's te maken!



❄ Aan welke fotografie tip heb je het meest gehad?

Ik kan niet 1, 2, 3 een tip bedenken waar ik veel aan gehad heb, ik heb vooral veel gehad aan de basiscursus die ik gevolgd heb begin dit jaar.
Hiervoor fotografeerde ik meestal in de automatische stand, nu gebruik ik die nooit meer.
De docent die ik toen gehad heb vertelde alles tijdens die cursus zo vol passie & daar heb ik onwijs veel van geleerd.

Oh ja, hij gaf nog wel 1 goede tip mee, alle 'regels' die je hier nu leert moet je af en toe gewoon helemaal vergeten en gewoon gaan fotograferen. Daar komen soms toch de beste foto's van.



❄ Hoe deel jij je foto's met de buitenwereld? 

Ik deel veel van mijn foto's via instagram & mijn facebook-pagina. Maar ook via mijn portfolio op mijn website, www.lisavandamphotography.nl




Dit is mijn fotografie tag, mocht je deze tag nou overnemen laat dan even een link achter. Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden!


Liefs,
Lisa

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ameland #1

Ameland #5