Photographer Giftguide.

Vandaag heb ik een giftguide voor fotografen voor jullie. Met kerst worden veel cadeautjes gekocht en gegeven maar soms kan het heel lastig zijn om een leuk cadeau te bedenken. 


















Ik kwam deze DIY Camera tegen, ik had het nog nooit eerder gezien maar wat een super leuk idee! Een heel leuk idee voor iemand die het leuk vind om zelf dingen in elkaar te zetten. Je ontvang losse onderdelen, een kleine schroevendraaier en een uitgebreide gebruiksaanwijzing.

Als je een fotorolletje in de camera doet kun je er ook nog echt foto's mee maken!



De camera lens mok heb ik zelf! Een heel leuk cadeau om te krijgen (en te geven). Hij is helaas niet geschikt als reisbeker maar ze hebben ook een thermosfles, leuk voor de fotografen die al vroeg op pad zijn om foto's te maken. Moeten ze in alle vroegte alleen niet de verkeerde lens pakken...





Ik heb mijn SD-kaartjes altijd in een zijvak van mijn camera tas wel bij elkaar maar toch liggen ze allemaal los.. hoe makkelijk zou het zijn als je ze gewoon allemaal bij elkaar in 1 houder hebt zitten. En dan is het natuurlijk helemaal fijn als deze ook nog eens waterdicht is!



Volgens mij gebruiken de meeste fotografen de strap die ze bij hun camera krijgen als ze hem kopen, maar er zijn super veel leuke straps te verkrijgen. Bijvoorbeeld met een landkaart, luipaard print of allemaal kleuren. Als je op internet kijkt heb je zoveel verschillende. 



Met al die foto's die we maken hebben we nooit genoeg opslag. Dus een extra harde schrijf komt altijd van pas. 


Met bokeh bedoelen we de lichtpuntjes die buiten het scherptegebied veranderen in ronde zachte bollen. Normaal gesproken als je fotografeert zijn deze dus altijd rond. Maar met de bokeh kit heb je verschillende filters om die bollen een andere vorm te geven. Denk aan hartjes, honden pootjes, vliegtuigen, ect. 

Boek


Ik vind het altijd heel leuk om nieuwe dingen te leren of foto's van andere fotografen te bekijken dus voor de mensen die dat ook graag doen in een boek een leuk idee. Er zijn veel boeken over fotografie, genoeg keuze!

Tijdschrift abonnement


in plaats van een boek zou je ook een tijdschrift (abonnement) aan iemand kunnen geven. Ik lees altijd graag het tijdschrift van zoom maar online en in de boekenwinkels zijn nog veel meer foto tijdschriften te vinden.














Polaroid camera / Polaroid films


Een polaroid camera is zo'n leuk cadeau om te geven en te krijgen. Ik heb zelf een polaroid camera en gebruik deze eigenlijk veel te weinig maar het is zo leuk om hier foto's mee te maken, vooral tijdens speciale momenten zoals kerst.
Heeft iemand al een polaroid camera? Dan is het ook leuk om films te geven die in de camera moeten, je kan de standaard films kopen maar  op sommige websites zoals aliexpress hebben ze hele leuke films met verschillende thema's. Zorg wel dat je het camera type weet, zodat je weet welke films je moet kopen.. 


Cadeaubon

En als je het nou echt niet weet kan je natuurlijk ook nog altijd een cadeaubon geven. Een bon voor een camera winkel zodat ze zelf wat uit kunnen zoeken of een bon voor het maken van een fotoboek, zodat ze al hun mooie foto's bij elkaar in 1 boek hebben. Dit kunnen ze dan ook nog eens als portfolio gebruiken.


Ik hoop dat jullie hier wat cadeau tips uit kunnen halen om te geven dit jaar!


Liefs,
Lisa

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ameland #1